torsdag 9 april 2015

Slarv slarv slarv.

Jag vet inte vad det är men när jag når mitt mål så kan jag släppa allt.. har ätit jättemycket sött... råkat moffa i mig grejer i dag, inte bra alls.. behöver såna här små "pauser" där jag får slarva lite efter att ha skött mig under en lång tid (lång enligt mig själv då jag inte äter några onyttigheter i princip). Nya tag tar jag på Måndag igen. Långpromenader, gymmet och ÄTA RÄTT.
Blir ju lite arg på mig själv när det blir så här men det är uppenbarligen så jag fungerar. Man måste få leva lite tänker väl hjärnan och belönar sig med sötsaker emellanåt ;-)

Dagen har varit rätt lugn. På förmiddagen slipade jag på våran ytterdörr som vi ska måla om sedan åkte vi till bvc för att få reda på att lilleman väger HELA 9,925 kg! Alltså bara 75 gram från tvåsiffrigt!! Dags att göra sig av med babyskyddet snart som tar max 10 kg! 72 cm lång är han också. Så vi kan ju lätt påstå att han växer bra.

Snyggaste ytterdörren i grannskapet..

Nu ska jag ta ut sockerkakan ur ugnen, bakar lite till Mickes fika på Lördag, kul att bidra lite. Och då vet vi dessutom att Björn kan äta detta om allt annat innehåller choklad (vad gör man inte för sin älskling?).

Ha nu en bra kväll, nu ska jag hoppa i säng, blir nog så att Loui får sova hos mig i natt då lilleman sover väldigt oroligt redan nu.

Inga kommentarer: