söndag 14 februari 2016

Alla hjärtans dag.

Degar här i soffan tillsammans med skrutt.
Loui har somnat (gör han inte alls, det slår fan inte fel, när man säger så vaknar/sover de så klart inte!) och My kollar på lite Mia & jag på Netflix.
Det brukar hon få göra när Loui somnat.

Vi har haft en rätt så bra dag.
Har varit till affären en sväng på förmiddagen. På vägen hem somnade Loui och fortsatte sova så gott i vagnen när vi väl kom hem. Jag fixade lite middag och sen bakade jag och My. Det blev kladdkaka med marsmallows. Perfekt med lite fika då Kicki och Isabella skulle komma över.
Kul att bjuda på hembakat tycker jag. Extra kul med en dotter som tycker det är kul att baka och hjälpa till.




Tjejerna lekte på rätt bra och jag och Kicki satt och pratade om allt möjligt. Hon är så skön hon.
Sååååå, i dag har jag fått i mig på tok för mycket sötsaker, gotta avvänja mig i veckan haha. Farligt när man väl får det där sockersuget (beroendet).





Recept till kladdkakan:

2 ägg
2 dl strösocker
200 g smör
1 ½ dl vetemjöl
1 tsk vaniljsocker
5 msk kakao

ströbröd
minimarsmallows

Sätt ugnen på 150 grader. Blanda ihop socker och ägg. Smält smöret, häll i det och resten av ingredienserna i bunken. Smörj och bröa en rund form med avtagbara kanter. Häll över smeten och ställ sedan i mitten av ugnen i ca 20 minuter. 
Ta ut kakan och häll på på marsmallowsen, och sedan in i ugnen igen i ca 5-8 minuter. Servera vispgrädde till.. vilket vi glömde..

Fasiken, nu kom jag på att jag inte lagat nån middag!! Vi åt alla sen lunch och sedan en hel del kaka/bullar så tror inte nån kände av hunger i kväll.. om inte nu då. Stackars Loui, han lär ju droppa ett kilo över natten! .....

Nä, det går nog ingen nöd på honom, men däremot ska jag göra nån smörgås eller så till mig och Mysan innan det är dags för sängen för henne.

En helt ok Alla hjärtans dag hemma hos oss med andra ord!

Inga kommentarer: