onsdag 19 april 2017

Det tar sín tid emellanåt.

Onsdag morgon och om en timme ska man vara på jobbet.
I går kom Mathias över. VI möttes upp i centrum efter min träning och åt en varsin hamburgare på Babas. Lika gott denna gång! Har hittat mitt bööörgerställe!
Sen rullade vi hem till mig och såg på lite film och myste i soffan. Och nu har han åkt iväg. Får se om vi hinner ses i helgen, jag hoppas på det i alla fall. Blivit för lite på sistone, känner att hela kroppen skriker efter honom när det blir så.

Påskhelgen vart riktigt mysig. I fredags tog jag det lugnt efter träningen, i lördags åkte ut till David, och på söndagen var det familjemiddag hos Mathias bror som även jag var bjuden till. Och i måndags var det påskmiddag hos syster yster och Micke med båda barn och mormor. Mycket trevlig helg med andra ord. Och mycket gott har man fått i sig!
Hur hade ni det över påsk?





De senaste dagarna har jag målat här hemma. Ska måla en sista sväng i dag, och kanske bara längst tak och vägg mot vägg. Bort med det äckliga gröna. Redan stor skillnad, och till det bättre förstås. Tog bara lite över ett år att få arslet ur vagnen, haha..


I morgon har man tvättstuga också, sen tänkte jag ta en sväng till Ica Maxi och inhandla nödvändigheter inför kommande barnvecka. På lördag kommer Therese över på middag och på söndagen är tanken att bada med barnen i badhuset här i Högdalen. Måste införskaffa badbyxor till Loui och såna där väldigt viktiga armpuffar. Hoppas på att få med mig nån till badet, annars blir det no go. Vågar inte själv när jag har två busar att hantera i en miljö de inte kan hantera.

Näe, nu göra i ordning sig lite. Mindfulness står på schemat och det är utmärkt det i och med att det inte blev alltför många timmars sömn i natt.