fredag 6 januari 2017

20 dagar

Fredag kväll och jag slösurfar i soffan.
I dag har vi hängt med Kicki, Isabella och syster yster.

Efter lunch mötte vi upp syrran på bussen, det var en liten pärs att hinna dit i tid, fick skynda på barnen lite i och med att det inte gick att dra de i pulkan hela vägen då det sandats så in i bomben på gångvägarna! (enda gången man klagar på sandningen, när en pulka är med i bilden)

Hemma hos Kicki blev det förstås fika, jag kunde inte låta bli fikat, så det blev lite socker för min del i dag. Tjejerna lekte lika bra som gången innan, så sjukt kul att se. Det skiljer 3 veckor mellan de.
Loui var som alla andra barn helnöjd med att få leka med nån annans leksaker så han körde sitt egna lilla race medan tjejerna lekte tillsammans. Jag, syrran och Kicki satt och snackade om allt möjligt, gillar Kicki, hon är bara helskön hon, och så där brutalt ärlig, haha... säger lite väl opassande saker ibland men fan va rolig hon är... trodde syrran va brutalt ärlig men Kicki är fan snäppet värre, haha..





Lite trötta ungar på vägen hem *skrattar*
Efter några timmar rullade vi hemåt, det blev köttfärssås och spagetti till middag, barnen åt lite halvdant, både jag och syrran fick truga i de maten medan vi två skyfflade i oss den goda middagen.
Sen chillade vi en stund efter att jag lagt barnen och ja, nu degar jag som sagt här i soffan. Börjar bli lite halvseg ja.. lite ont i ryggen kände jag också att jag hade medan jag stod och diskade. Att dra två barn i pulkan gör tydligen sitt, speciellt när man själv inte kommit iväg till gymmet som man ska på sistone (slarver och omotiverad som man varit).

MEN, apropå träningen, ska köra hårt tis-, ons- och torsdag. Barnfri dem dagarna, så det gäller väl att passa på. Dessutom är M på Teneriffa då, så vi kommer ändå inte ses förrän veckan därpå.
20 dagar kvar tills jag och Alex ska åka iväg också, tiden går fan fort..

Inga kommentarer: