tisdag 8 november 2016

Svårt att planera..

Sitter här i köket, båda barnen har somnat, tror jag.. peppar, peppar, *tar i trä. Egentligen ska man aldrig säga att de sover, det har då alltid gått åt helvete när jag sagt dem orden..

Jo, dagens och gårdagens resa kollektivt då? 
I går var vi tokigt tidiga till bussen.. en hel kvart innan bussen skulle åka kom vi till busshållsplatsen, yay for that, eller inte.. när det är svinkallt ute.
I morse kan jag lova att jag inte hann känna på den kylan, vi hade så bråttom så det kändes som att jag hade en bastu innanför jackan en lång stund efteråt, haha. Vi hann PRECIS med andra ord. Morgon - stress. Eftermiddag - inte alls samma sak. Nåja, man vänjer väl sig och lyckas anpassa sig,.. förhoppningsvis.

Annars då?
Mamma och syster kommer över i morgon eftermiddag. Mamma hjälper till att hämta busarna då jag inte hinner, i alla fall inte kollektivt. Behöver prata med chefen om det där om jag får bilen såld. Att jag kommer behöva gå åtminstone en halvtimme tidigare på onsdagar.

Helgen börjar planeras lite. Eventuellt häng med en kollega på fredagen, men även kidnappa barnen från deras pappa på lördagen då det är kalas i Bålsta hos min kusin, hans son fyller år... om det var 3 eller 4 år minns jag inte riktigt nu. Lite släktträff förhoppningsvis, eventuellt joinar en kusin till och hans barn. Kanske borde man passa på att gå på bio när man fått biljetter från en gammal vän :-). Tack!

Annars blir det till att träna röven av sig. Känner abstinensen komma krypandes. Gjorde några övningar nyss, skönt att göra något åtminstone.

Ser ju nästan riktigt fit ut på den här bilden :'-D.

Inga kommentarer: