söndag 23 augusti 2015

Jag är sämst.

Sitter här i soffan för en gångs skull, vardagsrummet har blivit lite ignorerad på sistone, mer häng i huset hjärta, le kitchen.

Har precis sökt nytt jobb. Trivs jättebra på mitt nuvarande, det är inte något sånt, utan för att jag har en tidsbegränsad anställning som bara är fram till den 19/12-15, och i första hand måste jag tänka på mig själv. Dessutom är det en skola jag känner till väl då min brukare jag arbetat med sedan 2006, har gått i grundskolan där, så man känner till både skolan och personalen väldigt bra där. Men det känns ju lite dumt också att söka annat när det klickat så bra mellan mig och personalen på Hökarängsskolan men vad ska man göra när man bara får sån kort anställningsperiod?

Dagen har varit härlig. Jag, syrran och kidsen har varit till Siggesta Gård, men denna gång med båda barnen, som sagt. My sprang runt med syster yster och kollade på djur och sprang runt och lekte medan jag och Loui passade på att fynda på bakluckeloppisen. Vi hittade två par vinterskor till honom av märket PAX och Viking, och även ett par "foppatofflor".
Sedan fikade vi lite innan vi rullade hemåt, en liten mellanlandning för att sedan åka hem till Björns föräldrar på lite lek och middag. Muchos trevligt! Där fick man även med sig lite kläder som Björns kusin och hennes mamma inte ville ha längre och som inte Emma och Lovisa ville ha/inte passade. Så man fick lite kläder, vissa inte ens använda!

Nu ska jag glo på lite tv med darling och därefter hoppa i säng så man orkar med morgondagen! Apropå det där med sämst.. jag är sämst på att ta bilder emellanåt. Inga bilder från Siggesta Gård, däremot några från Krille och Lovisa, och några bilder från gårdagens grill + lite utekväll med Cathi.. ok, är väl inte så världssämst på att ta bilder ändå'rå.

Hittade en gammal klänning i garderoben som jag bara använt en gång innan som satt finfint, dock lite farligt när det blåste utomhus, haha!

Någon som älskar att knapra på revbensspjäll eller vad säger ni?? 
Mycket goda drinkar på Mr French vid Skeppsbron.

Loui och My busade SÅ HÄRLIGT, älskar dessa stunder!!



1 kommentar:

Camilla sa...

Du gör helt rätt, man måste ju se om sitt eget först och främst. Och ett jobb måste man ju ha. Håller tummarna hårt att du får det sökta jobbet!!