onsdag 17 augusti 2016

Är det inte det ena så är det det andra..

Båda barnen ligger i säng nu. My i min för stunden, sen tänkte jag bära in henne till hennes säng om hon nu nånsin somnar.

Ja, det jag menar med rubriken är att när vi fick Loui frisk från borrelian så åkte han på svinkoppor. Lätt hänt när immunförsvaret är utslaget efter en penicillinkur. Men men, det är på bättringsväg. Det ser faktiskt riktigt bra ut. Jag har vabbat tre dagar nu och i morgon blir det jobb, likaså på Fredag. Mamma backar upp snällt nog. GULD VÄRT.

Riktigt härligt att ha busarna hemma. Det är dock en tuff period med My nu. Hon är riktigt trotsig, ställer sig på tvären och gråter för minsta lilla. Men det gäller att vara konsekvent. I kväll blev det inge tv-tittande då hon misskötte sig så dåligt i går. Så blir det när man inte lyssnar och bråkar. Konsekvenser. Denna kväll har varit så mycket bättre. SKÖNT. Kan lova att tålamodet tröt riktigt mycket sist timmen i går kväll.


Näe, nu ska jag läsa Therese blogg, så kul att se lilla Charlie växa upp, dags att ses snart igen. Hmm.. ska ta å höra med henne vad hon gör på Lördag.

Inga kommentarer: